/Files/images/80161968.gif

Заступник директора з виховної роботи - це адміністратор, педагог-вихователь, якому притаманні такі якості:
висока громадянська відповідальність та соціальна
активність;
високий рівень інтелекту, духовно-моральної культури, широкий науковий та художній кругозір;
любов до дітей;
потреба в саморозвитку;
високий професіоналізм у поєднанні із загальною педагогічною культурою, складовими якої є:
- чітка педагогічна спрямованість інтересів та потреб;
- педагогічна позиція, культура педагогічного мислення;
- педагогічна майстерність та здатність до інноваційної діяльності.

Для виконання зазначених вище функцій заступник директора з виховної роботи:

І. Повинен знати:
законодавчо-нормативне забезпечення виховного
процесу школи;
положення про методичну роботу;
орієнтовні посадові обов'язки заступника директора школи з виховної роботи;
основні психолого-педагогічні засади функціонування системи виховної роботи школи:
- методики психолого-педагогічної діагностики та вивчення фізичного, соціального й духовного розвитку особистості школяра;
- основи формування в школярів культури спілкування;
- методи аналізу ефективності педагогічного управління виховним процесом;
- закономірності аналізу ефективності педагогічного управління виховним процесом;
- закономірності функціонування дитячих, підліткових, молодіжних груп, колективів, їхню специфіку;
- зміст, форми й методи управління самовихованням та соціалізацією учнів;
основи педагогіки:
- сутність процесу виховання, його загальні та конкретні цілі, завдання, організаційні форми, засоби і методи;
- теорію та методику національного виховання;
- науково-теоретичні основи формування активної
творчої особистості, громадянина України;
- засоби формування в молоді та дітей світогляду, ідей, переконань, ідеалів на основі досягнень науки, народних традицій, звичаїв тощо;
- сутність процесів морального виховання, формування свідомої дисципліни і культури поведінки школярів;
- основи формування загальної культури;
- педагогічні основи учнівського самоврядування;
- зміст, форми й методи діяльності заступника директора з виховної роботи;
- специфіку роботи класного керівника, педагога-організатора, керівника гуртка, вихователя групи продовженого дня;
- принципи та основний зміст діяльності дитячих і юнацьких організацій;

• педагогічні інновації у вітчизняній теорії та практиці, новітні світові технології організації виховної роботи в навчальних закладах; комп'ютерні засоби та інформаційні технології організації навчально-виховного процесу й управління ним.

ІІ. Повинен володіти такими загапьно-педагогічними вміннями:

а) діагностико-прогностичними:
- здійснювати аналіз нормативних документів, педагогічної літератури і визначати на цій основі конкретну мету й завдання виховної роботи;
- проводити соціально-педагогічні дослідження з проблем виховання;
- визначати рівень загальної вихованості школярів та їхніх окремих якостей;
- визначати основні напрями самоосвіти класних керівників і узагальнювати перспективний досвід з питань виховання;
- планувати виховну роботу школи і надавати методичну допомогу працівникам школи;

б) організаційно-регулятивними:
- формувати і підтримувати сприятливий соціально-педагогічний і психологічний клімат у колективі:
- надавати допомогу в плануванні роботи органам самоврядування, гурткам, клубам, батьківському комітету, рад школи;
- координувати діяльність позашкільних дитячих закладів, пов'язану з організацією виховної роботи в школі;
- керувати роботою з педагогічне занедбаними дітьми;

в) контрольно-керуючими:
- створювати в школі постійно діючу систему збору інформації про стан виховного процесу;
- аналізувати виховні заходи;
- готувати підсумкові документи за результатами виховної роботи;
- здійснювати поточний, періодичний і підсумковий аналіз основних тенденцій організації виховної роботи, і вносити необхідні корективи;

г) організаційно-технологічними (фаховими), тобто повинен знати й застосовувати:
- технології управління виховною роботою школи;
- методику соціально-педагогічних досліджень у галузі інформації про виховний процес;
- методики діагностування й прогнозування процесу виховання школярів;
- різноманітні форми, методи й технології планування-виховної роботи в школі, знати її зміст;
- методики організації педагогічної взаємодії педагогічного та учнівського колективів;
- методики роботи з класними керівниками;
- методики вивчення рівня виховної роботи в школі й класі.

Кiлькiсть переглядiв: 536

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.