Навчально-методична робота
Основні напрямки методичної роботи
Методична робота є важливою складовою навчально-виховного процесу й спрямована на вирішення завдань з підвищення якості підготовки фахівців на основі комплексного підходу до вдосконалення змісту, організації й методів навчання.
Основними напрямками методичної роботи є:
перспективне та поточне планування навчально-методичної роботи;
створення навчально-методичних комплексів з дисциплін і спеціальностей у відповідності із сучасними вимогами до рівня підготовки фахівців;
організація системи підвищення педагогічної майстерності молодих викладачів та аспірантів;
аналіз забезпеченості навчального процесу навчально-методичною літературою, формування поточних планів видання підручників, навчальних і методичних посібників і вказівок;
вивчення, узагальнення й поширення перспективного педагогічного досвіду, формування нового педагогічного мислення, прагнення до постійного оновлення знань і творчого пошуку, зорієнтованого на особистість студента;
організація виставок педагогічних досягнень викладачів, новинок психолого-педагогічної та методичної літератури;
сприяння у розширенні сфер застосування інформаційно-комунікаційних технологій шляхом створення власних електронних підручників, посібників, електронних портфоліо, презентацій, тестів та програмного забезпечення навчально-виховного процесу;
допомога у підготовці викладачів до атестації;
вивчення обсягу й змісту самостійної роботи студентів, вироблення методичних рекомендацій із планування, організації й контролю самостійної роботи студентів.
Центрами навчально-методичної роботи у коледжі є:
педагогічна рада;
методична рада;
методичні об’єднання;
кафедри, циклові комісії;
школа «Молодого викладача».
З метою підвищення професійної майстерності викладачів використовуються різноманітні форми методичної роботи:
навчально-методичні конференції, збори, засідання методичної ради, засідання кафедр та циклових комісій з навчально-методичних питань;
семінари, конференції, педагогічні читання з актуальних питань виховання і навчання, конкурси професійної майстерності;
тижні (декади) циклових комісій та кафедр;
відкриті та інструктивно-методичні заняття; майстер-класи;
контрольні та взаємні відвідування занять;
виставки педагогічних досягнень викладачів;
аналітичні дослідження з питань методики навчання студентської молоді;
методичні консультації;
індивідуальна самоосвітня робота викладачів кафедр та циклових комісій;
індивідуальні та групові консультації із завідувачами кафедрами, головами циклових комісій та викладачами з реалізації управлінських функцій або для надання конкретної методичної допомоги з питань планування роботи, визначення змісту, форм наукової, організаційно-методичної роботи.
Колектив школи розпочав роботу над єдиною науково-методичною проблемою «Упровадження нових педагогічних технологій з метою підвищення якості сучасного уроку». Для реалізації проблеми розроблений перспективний план школи , накреслені головні завдання й пріоритети в діяльності педагогічного колективу на навчальний рік. Проблеми, над якими працюють учителі МО, тісно пов’язані з загальношкільною проблемою.
Методичне об’єднання вчителів
початкових класів
Керівник – Старченко О.В.
Члени МО: Мельник Н.Г.
Проблема, над якою працюють учителі початкових класів: "Використання інноваційних технологій у початковій школі як засіб розвитку творчих здібностей учнів"
Методичне об’єднання вчителів
української мови й літератури, російської мови й світової літератури, історії й правознавства
Керівник – Андрієнко Л.М.
Члени МО: Оксененко Г.К., Сідьорко І.А., Костенко Н.Ф., Галич О.Є., Стрельченко Т.М., Семенченко С.М., Воропай І. Л., Оксененко І. П.
Проблема над якою працюють вчителі української мови й літератури, російської мови й світової літератури: "Розвиток творчих й інтелектуальних здібностей учнів на уроках української мови, української та світової літератур, історії й правознавства"
Методичне об’єднання вчителів
математики, фізики, інформатики
Керівник – Нєшта О.І.
Члени МО: Ярова Н.В., Максюта Н.Ю, Подибайло А. В.
Проблема, над якою працюють учителі математики, фізики, інформатики: "Підвищення якості математичної освіти учнів шляхом упровадження традиційних і інноваційних форм та методів роботи"
Методичне об’єднання вчителів
хімії, біології, географії, економіки
Керівник – Колесник Н.В.
Члени МО: Дрозденко Н. М., Кисельова Л. В., Мішкіна Н. І., Сигида Т. В.
Проблема, над якою працюють учителі: " Використання нетрадиційних форм та методів організації навчально-виховної роботи на уроках з метою розвитку творчої активності учнів"
Методичне об’єднання вчителів
фізкультури, основ здоров’я , ЗВ
Керівник – Красовська Т. Ф.
Члени МО:Петровський В. О., Петровський О. В.
Проблема, над якою працюють учителі: "Використання інноваційних технологій на уроках з метою розвитку творчих здібностей учнів"
Методичне об’єднання вчителів
іноземної мови
Керівник – Матюха Т. Т.
Члени МО:Кривохижа І. О., Гнатенко В. М. , Влізько Н. В.
Проблема, над якою працюють учителі: "Розвиток та саморозвиток вчителів та учнів як умова їх особистісного і професійного зросту"
Методичне об’єднання вчителів
трудового навчання, музичного й образотворчого мистецтв
Керівник –Вавренюк І.С.
Члени МО: Улановська Н. В., Ліхачова А. В., Чечель Л. М.
Проблема, над якою працюють учителі: "Застосування сучасних освітніх технологій, інтерактивних методів організації навчально-виховного процесу на уроках трудового навчання, музичного й образотворчого мистецтва"
Методичне об’єднання класних керівників
Керівник – Хорушко Р.В.
Члени МО: класні керівники 1-11 класів
Проблема, над якою працюють учителі: "Формування цілісної, духовно-зрілої особистості – громадянина України шляхом пізнання та засвоєння учнями надбань духовних цінностей українського народу"
У школі значна увага приділяється самоосвітній діяльності вчителя. Для підвищення науково-теоретичної, методичної та психологічної підготовки, роботи над власною методичною проблемою вчителі користуються матеріалами, наявними у школьному методичному кабінеті, кабінеті психологічної служби, у бібліотеці , виписують фахові газети й журнали. Педагоги вивчають нові програми, підручники, спеціальну й педагогічну літературу, додатковий науковий матеріал, знайомляться з новими приймами організації діяльності учнів на уроках. Кожен учитель підготував теку по самоосвіті.
Важлива роль у системі методичної роботи відводиться вчителям - початківцям. Для подолання утруднень у їх навчальної діяльності, формування майстерності у закладі використовується система наставництва.
Коментарi