Робота вихователя різновікової групи над розвитком математичного логічного мислення, пам’яті, уваги та уявлення

Для працівників дошкільних навчальних закладів не є секретом, наскільки відрізняється робота вихователя в групах, де виховуються діти одного віку, від роботи в групах різновікових. Адже педагогічний процес в таких групах має певні складнощі, вимагає від педагогів знання програм для всіх вікових категорій. Свою роботу вихователь повинен побудувати так, щоб у полі зору одночасно були обидві вікові підгрупи, на які слід вміти правильно розподілити увагу, зрозуміти й побачити як кожну дитину зокрема, так і групу в цілому, забезпечити розвиток дітей відповідно до їхніх можливостей.

Зважаючи на все вище перераховане, вихователі таких груп відчувають певні труднощі в організації навчально-виховного процесу. Вченими-педагогами, запропоновано три типи організації дітей на заняттях у різновіковій групі. Досвід роботи показав їх правомірність:

І - усі діти зайняті одним видом діяльності;

ІІ – комбіновані заняття;

ІІІ – заняття з однією підгрупою за загальноприйнятою методикою.

Ці заняття забезпечують правильне виконання режиму дня в різновіковій групі, глибоке засвоєння знань, сприяють успішному розв’язанню виховних завдань.

В різновіковій групі, де виховуються діти середнього та старшого дошкільного віку, вихователь Демченко О.П. провела заняття з математики, під час якого діти закріплювали вміння порядкової та зворотної лічби в межах від 1 до 10 (старша підгрупа) та лічби в межах від 1 до 5 (середня підгрупа); продемонстрували вміння орієнтуватися в просторі; формували знання про геометричні фігури, їх спільні ознаки та відмінності; розвивали власне логічне мислення, пам'ять, увагу та уявлення, зосередженість та кмітливість.

Олена Павлівна продемонструвала таку організацію навчання, коли заняття проводилося одночасно з усіма дітьми групи з одного розділу програми, але з диференціюванням навчальних завдань для кожної підгрупи. Якщо відбувалося закріплення порядкової та зворотної лічби, то діти старшої групи робили це, називаючи числа від 1 до 10 і навпаки, а діти середньої групи називали числа від 1 до 5 та навпаки. Якщо слід було викласти на смужці стільки трикутників (квадратів чи кружечків), скільки намальовано на картинці овочів, - то перед старшими дітьми лежали картинки, де було зображено більше 5 овочів, а перед дітьми середньої групи – із зображенням до 5 овочів і т.п.

Заняття було побудоване у формі гри-подорожі, під час якої малята їздили на потязі, побували в лісі, допомогли звірятам, тобто все проходило настільки жваво й цікаво як для дошкільників, так і для учасників семінару, що було зовсім непомітно ніякої вікової різниці між дітьми і час, відведений на заняття сплинув швидко, але з великою користю для дітей.

Завершився семінар обміном думками між вихователями та наданням рекомендацій щодо використання групової діяльності, як найкращої технології для заняття в дитячому садку.

Кiлькiсть переглядiв: 356

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.